Makijaż Permanentny

Makijaż Permanentny

DLACZEGO MAKIJAŻ PERMANENTNY?

 

Makijaż permanentny jest zabiegiem kosmetycznym polegającym na wprowadzeniu pigmentu w głąb skóry.

Rezultatem jest długotrwały – około 5-letni – perfekcyjnie wykonany makijaż. Dzięki niemu nasze klientki zaoszczędzają czas, który codziennie poświęcają na wykonywanie makijażu.

Makijaż permanentny nie zmywa się, nie rozmazuje się i zawsze wygląda idealnie.

Jest to zabieg bezpieczny, mający bardzo duże powodzenie w gabinetach kosmetycznych i w medycynie estetycznej.

 

HISTORIA

 

Historia makijażu sięga pradawnych czasów. Już w starożytnym Egipcie stosowanie różnorodnych preparatów upiększających było wyrazem codziennej dbałości o urodę. Eleganckie Egipcjanki rysowały kontur oczu i brwi ciemnym proszkiem sporządzonym między innymi z przypalonych, sproszkowanych migdałów, malachitu i miedzi, ustom zaś nadawały efektowną barwę za pomocą czerwonej ochry. Makijaż – podobnie jak przed wiekami – jest sztuką, z tą różnicą, że w obecnych czasach jest to sztuka raczej masowa, choć nie zawsze.

 

Obok przedmiotów, którymi się ozdabiano, wymyślono też nakłuwanie ostrymi narzędziami niektórych części ciała i za pomocą pręcików lub pałeczek z bambusa, nanoszono w te miejsca naturalne barwniki. Były to początki powstania tatuażu.

 

Makijaż permanentny jest rodzajem tatuażu, lecz o wiele bardziej płytkim przenikaniu barwnika. Trwałość tego makijażu to około 5 lat, czasem dłużej. Wykonuje się go za pomocą aparatu igłowego, posiadającego jedną lub wiele igieł. Najczęściej wykonuje się go na brwiach, korygując ich kształt, lub uzupełniając je. Można brwi trwale przyciemnić lub całkowicie odtworzyć w przypadku ich braku. Koryguje się również usta, można je powiększyć lub zmniejszyć, przyciemnić poprzez nadanie ciemniejszego konturu i wypełnić pigmentem.

 

TECHNIKI PIGMENTU

 

Pigmentacja to zmiana koloru skóry poprzez wprowadzenie pod jej powierzchnię odpowiedniego barwnika. Wykonany w ten sposób makijaż permanentny może z czasem ulegać rozjaśnieniu (im płyciej zostaną wprowadzone barwniki, tym szybciej ten proces będzie postępował), ale zawsze będzie w mniejszym lub większym stopniu widoczny. Powolne zanikanie spowodowane jest regeneracją skóry - same barwniki używane podczas pigmentacji są trwałe i stabilne, co oznacza, że nigdy nie ulegną rozłożeniu ani nie zmienią koloru.

 

Tworzenie brwi:

- Rzadki znak wzdłuż włoska wypełniając puste miejsca w linii brwi

- Całkowite naniesienie brwi przy ich całkowitym braku

-Przyciemnienie brwi

 

Kreski na powiece (górna i dolna powieka):

- Narysowanie kresek wzdłuż linii rys

- Wykonanie dekoracyjnych kresek wedle życzenia klienta

 

Kontury ust:

- Przyciemnienie ust poprzez nadanie ciemniejszego konturu.

-Korekta ust, górnej lub dolnej części, wedle potrzeby; możliwość powiększenia lub zmniejszania warg.

- Wypełnienie ust pigmentem.

 

Makijaż permanentny ma zastosowanie nie tylko przy korekcji twarzy. Pełni on również rolę kamuflażu przy różnego rodzaju niedoskonałościach urody. Często wykorzystywany jest również jako narzędzie pomocnicze w medycynie przede wszystkim do tuszowania i kolorystyki:

- widocznych blizn i odbarwień-

- nierównych, zdeformowanych (również częściowym paraliżem twarzy), zbyt wąskich lub pozbawionych pigmentu (wskutek przebytych opryszczek) ust

- blizn (pooperacyjnych, po oparzeniach) kolorem skóry

- rekonstrukcji łuku brwiowego (w przypadku jego częściowego lub całkowitego braku)

- różnych schorzeń w wyniku, których doszło do utraty brwi i rzęs (wykonuję wtedy implantację barwnika w miejscu brwi oraz kreski na powiekach)

- zmian skórnych po przebytych chorobach

- zmian po chemioterapii

- zmian po odtwórczych zabiegach plastycznych (korekcja brodawek)

 

Urządzenia do makijażu permanentnego: www.cosmeticshop.pl/11-maszynki

 

ANALIZA KOLORYSTYCZNA

 

Istnieją trzy etapy analizy koloru:

  1. definicja koloru – analiza ilości i formy

  2. harmonia koloru – odpowiednia, harmonijna mieszanka koloru

  3. funkcja koloru – relacje między barwnikiem a światłem, optyczną iluzją i rozmaitymi zmianami kolorystycznymi, które zaistniały już wcześniej w skórze

 

Nasze oczy obserwując kolor dostrzegają aktualną długość fali światła, odbijającej się od stałych cząstek zwanych pigmentami. Pigment absorbuje wszystkie kolory światła z wyjątkiem preferowanego koloru, który jest odbijany w ludzkim oku. Można zidentyfikować barwy przedmiotów poprzez refleksyjny charakter ich pigmentów.

 

Powszechne prawo koloru

 

Niebieski – najciemniejszy, chłodny kolor podstawowy;

Czerwony – średni, ciepły kolor podstawowy;

Żółty – najjaśniejszy i najcieplejszy kolor podstawowy.

 

Podstawowe, drugorzędne i trzeciorzędne kolory

 

Do kolorów podstawowych należą: czerwony, niebieski oraz żółty.

Podstawowych kolorów nie można utworzyć przez zmieszanie żadnych barwników. Jeśli te trzy pigmenty rozłoży się na palecie barw, w każdym ułożeniu zawsze będą tworzyły trójkąt. Teoretycznie z podstawowych barwników można utworzyć wszystkie kolory.

 

Jeśli zmieszamy dwa podstawowe w stosunku 1:1 to powstanie kolor drugorzędny.

czerwony + żółty = pomarańczowy

żółty + niebieski = zielony

niebieski + czerwony = fioletowy

 

Jak widać, do kolorów drugorzędnych należą: pomarańczowy, zielony i fioletowy.

 

Kolory trzeciorzędne otrzymamy poprzez zmieszanie podstawowego i drugorzędowego koloru w stosunku 1:1, są to seledynowy, turkusowy oraz śliwkowy. Można je mieszać z czarnym lub białym kolorem co pozwala na uzyskanie odpowiedniej barwy końcowej.

 

żółty + zielony = seledynowy

zielony + niebieski = turkusowy

fioletowy + czerwony = śliwkowy

 

Najważniejsze informacje o kolorach

 

Bardzo istotna jest selekcja kolorów przed wprowadzeniem pigmentu do skóry. Wybór barwnika powinien być przeanalizowany i przedyskutowany podczas konsultacji z klientem.

 

Wiedza i nauka o kolorach pozwoli na dokładne zmieszanie pigmentów dla odpowiednich odcieni i tonacji skóry.

 

Należy zrozumieć co dzieje się z kolorem po wprowadzeniu pigmentu do skóry. Niektóre klientki są szczęśliwe, gdy przyciemniony kolor zmieni się na bardziej subtelny, jasny, ale inne preferują ostre, ciemne barwy i może to być dla nich efekt niekorzystny.

 

Zawsze lepiej jest zaaplikować mniej niż zbyt dużo barwnika na raz.

 

Na palecie kolorów, barwy które są po przeciwnych stronach nazywają się komplementarnymi. Kolory te wymieszane razem w stosunku 1:1 wzajemnie się wykluczają np. czerwony i zielony.

 

Przy ustalaniu odcieni i tonacji skóry, powinno się przykryć włosy i ubranie białym materiałem.

 

Użycie niebiesko – czerwonego barwnika do ust dla osoby o ciepłym odcieniu skóry, spowoduje efekt żółtych zębów. Osoby z taką karnacją naturalnie mają kremowy kolor zębów – w przeciwieństwie do osób o chłodnej tonacji.

 

Nie należy stosować nowatorskich i zbyt jasnych kolorów konturówki ust. Na początku konsultacji ustalić należy barwę oraz kształt wykonywanego makijażu.

 

Do wykonania kresek dolnych i górnych oczu, należy wybierać kolory naturalne. Idealny eyeliner to taki, który pogrubia, zagęszcza linię rzęs oraz uwydatnia kolor oczu. Trzeba uważać aby nie wykonać zbyt grubego i ciemnego konturu. U niektórych osób czarny i gruby kontur oczu wygląda dobrze, u większości jednak nienaturalnie.

 

Do wykonania makijażu permanentnego brwi, nie stosuje się czystego barwnika czarnego. Gdy barwnik taki wprowadzi się pod skórę wyda się on jeszcze ciemniejszy niż w rzeczywistości. Jest to uzależnione również od intensywności i gęstości uderzeń igły.

 

Przy pomocy podstawowych kolorów i odpowiedniego ich wymieszania, można uzyskać chłodne bądź ciepłe barwy. Jednakże nie powinno się ich mieszać od podstaw. Dodanie zbyt dużej ilości niebieskiego barwnika do czerwonego, stosowanego np. do ust, spowoduje ich ciemny, czarny odcień.

 

Jak dobrać odpowiedni kolor?

 

  1. Wybór pigmentu powinien być poddany analizie i dyskusji podczas konsultacji z klientem.

  2. Nauka i zrozumienie koloru pozwoli na odpowiednie zmieszanie barwnika dla różnych odcieni i tonacji skóry.

  3. Należy analizować i kontrolować to, co dzieje się z pigmentem, podczas wprowadzania pod skórę.

  4. Wiedza o kolorach jest pomocna przy mieszaniu pigmentów – np. zmieszanie małej ilości żółtego lub brzoskwiniowego pozwala na neutralizację purpurowego bądź niebieskiego odcienia (po wygojeniu skóry).

  5. Wiedza o kolorach pozwala określić barwy komplementarne oraz stwierdzić, że mieszane razem kolory wzajemnie się wykluczają.

  6. Paleta kolorów pomoże określić kolor oczu oraz odcienie skóry.

  7. Wiedza o bazie podstawowych kolorów i proporcje ich mieszania pozwalają na tworzenie przeróżnych barw.

 

Bardzo ważnym jest, aby zrozumieć jak umieszczać barwniki w skórze i jak mieszają się one z naturalnym pigmentem skóry. Efekty, które otrzymujemy są mocno powiązane z rodzajem cery, na której wykonujemy zabieg.

 

Koło chromatyczne

 

Koło chromatyczne zostało opracowane przez Johannesa Ittena i przedstawia ono barwy chromatyczne ( w środku), barwy drugorzędne oraz barwy trzeciorzędne.

 

Sezonowa teoria kolorów

 

W zależności od naturalnego koloru cery, włosów oraz oczu klientki, można dobrać odpowiednie barwy, najbardziej podkreślające jej urodę.

 

Najbardziej typowym podziałem barw są cztery pory roku. Do każdej z nim można zastosować dwa odcienie: mocny lub słaby.

 

Pigmenty do makijażu permanentnego Biotouch: www.cosmeticshop.pl/32-pigmenty-biotouch

 

Pigmenty do makijażu permanentnego Kolorsource: www.cosmeticshop.pl/25-pigmenty-kolorsource

 

BUDOWA SKÓRY

 

Trzy warstwy skóry

 

Skóra jest narządem pokrywającym i osłaniającym ustrój. Ogólna powierzchnia skóry u człowieka wynosi 1,5-2 m2, a grubość wynosi 1,5 -5 mm. Składa się z trzech warstw: naskórka, skóry właściwej i tkanki podskórnej. Naskórek składa się głównie z dojrzewających komórek nabłonkowych, nazywanych keratynocytami i tworzy kilka warstw: podstawną, kolczystą, ziarnistą i rogową. Oprócz keratynocytów w naskórku znajdują się również komórki barwnikowe — melanocyty, komórki odpowiedzialne za reakcje immunologiczne - komórki Langerhansa i komórki układu nerwowegokomórki Merkela. W skórze właściwej utworzonej z tkanki łącznej znajdują się włókna kolagenowe i elastyna oraz elementy komórkowe: fibroblasty, mastocyty i komórki krwi oraz naczynia i nerwy. Tkankę podskórną tworzy tkanka tłuszczowa i łączna. W skórze znajdują się przydatki skóry: gruczoły potowe (ekrynowe i apokrynowe), gruczoły łojowe, paznokcie i włosy. Skóra spełnia wiele czynności ochronnych: przed zakażeniem bakteriami, grzybami, wirusami, przed czynnikami mechanicznymi, termicznymi, chemicznymi i promieniowaniem świetlnym, oraz zapewnia niezmienne warunki dla środowiska wewnętrznego organizmu (homeostazę). Poza tym skóra spełnia czynność percepcyjną ciepła, bólu, dotyku, ekspresyjną w wyrażaniu stanów emocjonalnych, resorpcyjną oraz bierze udział w magazynowaniu i przemianie materii. Skóra w okolicy otworów naturalnych (usta, nozdrza, odbyt, pochwa itp.) przechodzi w błony śluzowe. U człowieka najcieńsza jest na powiekach, natomiast najgrubsza jest na pięcie.

 

Odcienie skóry

Ludzie o cerze oliwkowej, jak Latynosi czy Chińczycy, wydają się bladzi. Często ich odcień skóry klasyfikowany jest jako ciepły. Nie należy jednak zwieść się bladością jaką widzimy. W momencie gdy nałożymy ciepły kolor na taką skórę, będzie ona miała barwę wpadającą w zieleń. Jeśli nałożymy chłodny kolor, to zauważymy istotną zmianę w odcieniu skóry. Ludzie o oliwkowej karnacji lepiej wyglądają w zimnych barwach.

Pigment kolorystyczny przed wprowadzeniem pod skórę może wydawać się zupełnie inny od tego, co uzyskamy po zabiegu. Wprowadzając barwnik należy sugerować się chłodnym kluczem kolorów – sezonowej palety kolorystycznej (str. 7).

Chłodna tonacja skóry

Niebieski = chłodny

Osoby o niebieskim zabarwieniu (pigmentacji) skóry, są klasyfikowani jako chłodny klucz kolorów. Jeśli stosuje się sezonową teorię kolorów, należy brać pod uwagę lato lub zimę. Należy przyjrzeć się kolorowi oczu oraz przestrzeni między białkiem oka a dolną powieką (u „zimowych” ludzi ma ona czerwoną lub różową barwę). Opalenizna zimowych ludzi ma odcień czerwonego brązu, w związku z czym ich zęby i białka są przeważnie bardzo białe. Osoby o takiej karnacji mają zazwyczaj średnio ciemne, popielate lub brązowe włosy. Jeśli mają kolor blond, to zazwyczaj ich odcień jest zimny – platynowy, beż. Osoby o zimowej urodzie z rudymi włosami posiadają niebieską podstawę czernieni włosów np. burgund. Kolory, w których osoby o urodzie zimowej będą wyglądać dobrze to: niebiesko – czerwony, jasny niebieski, leśna zieleń, czarny, biały i chłodne, czyste kolory pastelowe.

Ciepła tonacja skóry

Osoby o żółtym zabarwieniu (pigmentacji) skóry, są sklasyfikowane jako ciepły klucz kolorów, w przypadku sezonowej teorii kolorów, powinno się brać pod uwagę wiosnę i jesień. Należy przyjrzeć się kolorowi oczu oraz przestrzeni między białkiem oka a dolną powieką (ma ona brzoskwiniową bądź pomarańczową barwę).

MAKIJAŻ

Proporcje twarzy

Oczy - Nos: wielkość oczu, odległość między nimi oraz szerokość podstawy nosa muszą być zawsze identyczne.

Oczy - Usta: szerokość ust musi być równa odległości między tęczówkami oczu.

Uszy - Brwi: górna część uszu musi być na tym samym poziomie co brwi.


Projektowanie makijażu

Narysowanie odpowiedniej linii brwi, oczu czy ust za pomocą ołówka daje możliwość, zarówno nam jak i klientce, zobaczenia jak będzie wyglądał makijaż po zakończeniu zabiegu. Taki projekt daje nam również możliwość naniesienia niezbędnych poprawek.

Należy upewnić się, czy narysowana linia jest odpowiednia dla naturalnego wyglądu całej twarzy. Nie należy znacząco zmieniać rzeczywistego wyglądu.

Akcesoria do makijażu permanentnego: www.cosmeticshop.pl/53-akcesoria

Makijaż ust

Wykonując obrysowanie ust możemy kierować się konturem naturalnym lub zmienić go w zależności od preferencji klientki. Jeżeli usta klientki są popękane, nie wykonujemy makijażu aby nie powodować krwawienia. Należy poczekać aż skóra na wargach zagoi się.

Osoby o ciepłej podstawie ust mają jasne, blade wargi (niezbyt mocno ukrwione). Można łatwo osiągnąć pożądany kolor ponieważ nie ma zmiany pigmentu. Większość ludzi posiada niebieską podstawę ust.

Makijaż ust jest wyjątkowo dokładny i wymaga wprawy. Należy pamiętać że:

  • linia opadająca zmniejsza usta, a otrzymany kontur będzie w nieznacznym stopniu prosty

  • linia wznosząca się powiększa usta, a otrzymany kontur będzie raczej wygięty.

W przypadku obrysowywania konturu ust należy wykonywać te same czynności z obu ich stron.

Eyeliner – kreska nad górną i dolną powieką

Skóra w tym miejscu jest bardzo cienka, dlatego też należy zachować szczególną ostrożność podczas wykonywania zabiegu. Zbyt mocny nacisk, lub użycie zbyt długiej igły może spowodować krwawienie.

 

Stosowanie właściwego nacisku jest sprawą kluczową, gdyż nacisk zbyt słaby utrudni wprowadzenie barwnika. Aby pigment zapełnił właściwą powierzchnię, procedurę wprowadzania barwnika w skórę należy wykonać wielokrotnie.

 

Podczas zabiegu oczy są zamknięte i muszą być delikatnie podtrzymywane palcami. Zabieg ten wymaga dużej koncentracji w celu osiągnięcia pożądanego rezultatu.

 

Kreski górne i dolne mogą powiększyć optycznie małe oczy oraz poprawić wygląd opadających powiek. Permanentny eyeliner nie ulega zmianie nawet pod wpływem zabiegów medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej (np. lifting). Istnieje jedynie niebezpieczeństwo nieznacznego rozproszenia barwnika.

 

Akcesoria do microbladingu: www.cosmeticshop.pl/52-microblading

 

Brwi

 

Brwi stanowią bardzo ważny element dla właściwego wyglądu twarzy, nadają jej charakter. Smukłe i cienkie brwi dają wrażenie łagodności i kobiecości, zakrzywione dają wrażenie elegancji, proste natomiast wyrażają młodość i witalność.

 

Dobierając pigment należy zwrócić uwagę na skórę klientki, ponieważ każdy rodzaj skóry wymaga użycia innego rodzaju barwnika.

 

W skórze tłustej z rozszerzonymi porami trudniej jest umieścić pigment. Taki rodzaj cery wymaga użycia większej ilości barwnika podczas zabiegu.

 

Przed zabiegiem powinniśmy narysować odpowiedni kształt brwi kredką do oczu, jeżeli klient zaakceptował kształt i pasuje on do modelu twarzy, możemy przystępować do zabiegu. Do brwi zalecana jest igła z dwoma końcówkami.

 

Początkowo barwnik wprowadzamy rysując szkic brwi, następnie wypełniamy całą objętość tak, aby trzymać małą gęstość na wewnętrznej części, a wzrastającą w kierunku skroni. Jasny barwnik wewnętrznej części brwi pozwala stworzyć wrażenie trójwymiarowe.

 

Makijaż tuszujący

 

Należy stosować jasne barwniki w kolorze skóry do przykrycia plam lub znaków. Głębokość i gęstość wprowadzenia barwnika zależy od intensywności przebarwienia skóry.

 

Poprawianie koloru

 

Istnieją dwie metody poprawienia koloru:

 

Zastosowanie barwnika w kolorze skóry na powierzchnię, która ma być poprawiona.

 

Zastosowanie tzw. zmywacza barwnika (wykonać zabieg pustą igłą bez barwnika, aż pojawi się zaczerwienienie; zastosować zmywacz barwnika; przetrzeć skórę wilgotnym, bawełnianym płatkiem kosmetycznym i zastosować neutralizator).

 

W przypadku, gdy wymagana jest powtórna korekta należy wykonać taki sam zabieg ale dopiero, gdy skóra zagoi się.

Powiązane posty:

Zostaw odpowiedź

Wszystkie pola są wymagane

Imię:
E-mail: (nieopublikowany)
Komentarz: